Nebo i zemlja pjevaju – Božićni igrokaz u četiri čina

Nebo i zemlja pjevaju.pdf

Nebo i zemlja pjevaju_001

Rekviziti: pluto ploča, stol, stolice, grickalice

Kostimi: odjeća za anđele

Uloge:
BARTOL – anđeo koji misli da lijepo pjeva
SERAFIEL – Bartolov anđeo nadzornik
SERAFINA – anđeo
DANIEL – anđeo
JOFIEL – drugi anđeo nadzornik

Naš Bog je velik i dostojan hvale. Večeras se pridružujemo cijelom stvorenju u slavljenju Davatelja života. Od najvećeg vladara, do najmanjeg radnika u polju, od životinja u štali do nebeskih bića pridružujemo im se u čašćenju Stvoritelja. Večeras slavimo dolazak. Vrijeme u godini kada dajemo hvalu Bogu što nam je poslao svoga Sina na zemlju kao maleno dijete. Bilo je puno događaja tog prvog Božića. Mudraci su došli Isusu s poklonima, pastiri su svima naviještali svoj susret s novorođenim Isusom, Marijina rođakinja, Elizabeta, slavila je Isusa, kao i njezina beba, koja je još u utrobi, poskočila od radosti. Naravno, i anđeli na nebu su se radovali Isusovom dolasku. Zapravo, anđeli su bili jako zauzeti u to vrijeme. Trebali su navijestiti Elizabeti i Zahariji da će dobiti sina, koji će postati Ivan Krstitelj. Trebali su navijestiti Mariji da je našla milost kod Boga i da će roditi Sina Božjega. Trebalo je reći Josipu da se ne boji uzeti Mariju za ženu, i da je to dijete koje Marija nosi Sin Božji. Da ne zaboravim, trebalo je i pastirima javiti, točnije otpjevati, da se Isus rodio u Betlehemu. Uglavnom, puno posla. Svi znamo kako je tekla priprema na zemlji za Isusov dolazak. Međutim, kako su se anđeli pripremali, malo tko zna. Tu započinje naša priča…

PRVI ČIN

Serafiel ulazi noseći ploču. Gleda u publiku.

SERAFIEL: Kakav predivan dan ovdje u raju. Isto kao i jučer. I prekjučer. Zapravo, svi su predivni sad kad bolje promislim.

Bartol ulazi i žuri do Serafiela.

BARTOL: Bartol anđeo se javlja na dužnost, gospodine!
SERAFIEL: Ah, ti si sigurno novi premješten s oblaka devet.
BARTOL: Da, gospodine!
SERAFIEL: O, ne trebaš biti tako služben. Zovi me Serafiel. I… kako si ono rekao da je tvoje ime…?
BARTOL: Bartol, gospodine! Ovaj, mislim, gospodine Serafiel.
SERAFIEL: Samo Serafiel. Bartol? To je malo neuobičajeno ime za anđela, zar ne?
BARTOL: Ne bih znao. Drago mi je što sam ovdje, gospodine. Imate li zadatak za mene?

Serafiel pregledava svoju ploču.

SERAFIEL: Pa, vidjet ćemo sad. Imaš li kakve posebne vještine?
BARTOL: Mogu pjevati.
SERAFIEL: Uvijek nam treba još nekoliko anđela čuvara za ljude. Čini se da se uvijek nekako uvale u probleme.
BARTOL: Ja sam pjevač.
SERAFIEL: Pa, trenutno ne trebam pjevače. Ali uvijek tražimo dobre glasnike.
BARTOL: Što oni rade?
SERAFIEL: Oni idu na Zemlju i razgovaraju s ljudima, dostavljaju im poruke koje im Bog šalje. Zapravo, imamo vrlo posebnu poruku koju ubrzo treba dostaviti mladoj djevojci u Nazaret koja se zove Marija. Bog želi da ona zna kako je našla milost kod Njega. Ona će roditi sina Božjega.
BARTOL: Isusa?
SERAFIEL: Da.
BARTOL: On ide dolje, na zemlju?
SERAFIEL: Da, sve je to dio vrlo posebnog plana koji Bog Otac ima kako bi spasio zemlju.
BARTOL: Wow, to je tako uzbudljivo.
SERAFIEL: Znam. Isusov dolazak na zemlju bit će razlog za veliku radost i slavlje ovdje u nebu i dolje na zemlji.
BARTOL: To je stvarno velika vijest.
SERAFIEL: Zvuči li ti to kao nešto s čim se možeš nositi?
BARTOL: Ovisi.
SERAFIEL: O čemu?
BARTOL: Mogu li otpjevati poruku?
SERAFIEL: Ti si stvarno zapeo za pjevanje. Okej. Hajde da čujemo što imaš.

Bartol uzima nekoliko trenutaka da se zagrije.

BARTOL: Mi, mi, mi, mi, mi, mi, mi, mi, mi (vrišti, ružno) RADUJTE SE NARODI KAD ČUJETE GLAS…
SERAFIEL: Hvala ti Bartole. To je dosta za sad. Čuo sam sve što sam trebao čuti.
BARTOL: I što misliš? Nisam li prirodno nadaren pjevač?
SERAFIEL: Ti… ti si… nešto posebno, Bartole. Nikad nisam čuo ništa slično…
BARTOL: Pa. kad ćeš me poslati dolje na zemlju da pjevam toj gospođi koja će roditi Isusa?
SERAFIEL: Znaš što? Mislim da ću poslati Gabrijela. Bio je već dolje prije par mjeseci i razgovarao s tipom koji se zove Zaharija o bebi koju će on i njegova žena Elizabeta uskoro dobiti. On već zna put do zemlje.
BARTOL: Okej. To je u redu. Koji zadatak imaš za mene?
SERAFIEL: Nisam još siguran, Bartole. Ali pronaći ću nešto za tebe.
BARTOL: O super. To će mi dati još više vremena da vježbam svoje pjevanje. (Vrišti još ružnije nego prije) RADUJTE SE NARODI KAD ČUJETE GLAS…
SERAFIEL: Bolje da ti pronađem zadatak što prije.

Pjesma

DRUGI ČIN

Serafina i Daniel sjede za stolom i jedu grickalice. Ne izgledaju baš sretno. Ulazi Bartol, sav nasmiješen. Sjeda do njih.

BARTOL: Hej ekipa. Nije li prekrasan dan?
SERAFINA: Je, prekrasan je.
DANIEL: Mi smo u raju. Uvijek je prekrasan dan.
SERAFINA: Želiš li grickalice?
BARTOL: Ne, previše sam uzbuđen da bih jeo.
DANIEL: Stvarno? Zašto? I meni bi dobrodošlo malo uzbuđenja…
BARTOL: Proveo sam cijeli dan pjevajući. (Zagrijava se) Mi, mi, mi… RADUJTE SE…
DANIEL: Dosta je, Bartole. Vjerujemo ti. Ne trebaš dokazivati pjevanjem.
BARTOL: Okej. I što ćete vi anđeli raditi danas?
DANIEL: Ništa.
BARTOL: Ništa?
DANIEL: Apsolutno ništa!
SERAFINA: Čekamo na naš sljedeći zadatak…
DANIEL: Čini se da je vječnost prošla od našeg zadnjeg zadatka.
SERAFINA: Bezveze mi je to govoriti ovdje u raju, ali pomalo mi je dosadno.
DANIEL: I meni isto.
BARTOL: Dosadno?

Daniel i Serafina klimaju potvrdno glavom.

BARTOL: Kako uopće imate vremena da vam bude dosadno. Pogotovo sa svim uzbudljivim događajima dolje na zemlji. Prvo, anđeo Gabriel je posjetio Elizabetu kako bi joj javio da će dobiti sina. To dijete će izrasti u Ivana Krstitelja. Zatim Gabriel ide Mariji u Nazaret reći joj da će i ona dobiti sina. A on će biti nitko drugi do li sam Gospodin. Kad Isus odraste spasit će svijet od grijeha. Nije li to nevjerojatno?
DANIEL. Jest! Ali kao što si i sam rekao, Gabriel je taj koji će dostaviti obje poruke.
SERAFINA: Bartole, mi ćemo biti ovdje gore kad se sve to dogodi.
BARTOL: Da, ali mi ćemo i dalje biti uključeni u sve to. Većina ljudi još uvijek nema pojma što će se sve dogoditi. Mi znamo. Znamo da Isus dolazi. Moramo čekati njegov dolazak. Oh, toliko sam uzbuđen, da ne mogu ništa drugo osim pjevati. (Vrišti, ružno) RADUJTE SE NARODI KAD ČUJETE GLAS…
SERAFINA: Okeeej…hvala ti Bartole. Dosta je pjevanja.
DANIEL: Pretpostavljam da imaš pravo kako trebamo uzbuđeno iščekivati.
BARTOL: Logično. Kad smo već kod uzbudljivih stvari, jeste li vi ekipa čuli što se dogodilo kad je Marija posjetila rodicu Elizabetu?
SERAFINA: Ne, što se dogodilo?
BARTOL: Pa, kad ju je Marija pozdravila, Elizabetina beba je poskočila od radosti.
DANIEL: Ivan Krstitelj je poskočio od radosti?
BARTOL: Da, čak i ta malena beba koja još nije rođena sretna je što Isus dolazi. Pa ako može nerođena beba biti sretna… (gleda Daniela pa Serafinu)
SERAFINA: Onda nema razloga da i mi ne budemo sretni!
BARTOL: Tako je! Sretni toliko da bi mogli pjevati?
SERAFINA: Mogli bi! Hvala ti Bartole.
BARTOL: Nema na čemu. Drago mi je kad mi se priključe novi članovi za anđeoski band.
DANIEL (govori Serafini): Ne mogu dočekati da se Isus rodi. Pitam se gdje će se roditi…
SERAFINA: Vjerojatno u palači.
DANIEL: Da, ali Josip i Marija su siromašni ljudi. Vjerojatnije je da će se Isus roditi u nekoj štalici.
SERAFINA: Da, da Isus će se sigurno roditi u nekoj štali. Ne budi smiješan.
(Odlaze)
BARTOL: A joj, mislio sam da sam dobio još dvoje anđela za moj anđeoski band. a ništa, izgleda da sam i dalje sam u bandu. (Vrišti) DJETEŠCE NA SE RODILO… (odlazi)

TREĆI ČIN

Serafiel stoji na pozornici. Drži ploču u ruci. Gleda u publiku.

SERAFIEL: Još jedan predivan dan u raju! Dobar posao, Bože!

Ulazi Bartol.
BARTOL: Dobra večer, nadgledniče Serafiel. Kako ste?
SERAFIEL: Dobro sam, Bartole. I možeš me slobodno zvati Serafiel.
BARTOL: Serafiele, imate li kakav zadatak za mene?
SERAFIEL: Dao sam ti zadatak. Počisti sobu za odmor.
BARTOL: Već sam odradio taj zadatak. Izgleda odlično. Soba za odmor je ekstra čista.
SERAFIEL: Oh, pa to je vrlo dobro.
BARTOL: Kad sam završio sa sobom za odmor očistio sam i sve ostale sobe.
SERAFIEL: Opa. Hvala ti Bartole. Ali, nije li bilo još zadataka na popisu koji sam ti dao?
BARTOL: I to sam sve izvršio.
SERAFIEL: Pa ti si bio veoma zauzet. I sad si se vratio po još? Nisi li umoran? Možeš uzeti pauzu ako želiš…
BARTOL: Pa, Gospodine, ovaj mislim, Serafiele, nadao sam se jednom vrlo posebnom zadatku za mene.
SERAFIEL: Još uvijek želiš pjevati?
BARTOL: Da! Cijeli dan vježbam pjevati. (Vrišti) RADUJTE SE NARODI…
SERAFIEL: U redu je, u redu je!!! Vjerujem ti, Bartole. Ali, nažalost, nemam niti jedan zadatak koji zahtjeva tvoje posebne vještine pjevanja…
BARTOL: Čini mi se da ti ne želiš da ja pjevam…
SERAFIEL: Zašto bi to uopće rekao?
BARTOL: Ja mislim da sam sjajan pjevač, ali ako se ti ne slažeš mislim da bi mi trebao reći.
SERAFIEL: Pa, Bartole, ja…

Ulazi Jofiel

JOFIEL: Ovdje je! Ovdje je!
SERAFIEL: Što je ovdje?
JOFIEL: Veliki dan! Konačno je stigao!
SERAFIEL: Koji veliki dan? Oh, čekaj! Misliš ONAJ veliki dan?
JOFIEL (potvrdno kima glavom): Da! Još malo i Isus je ovdje! Marija i Josip su u Betlehemu i ona samo što ne rodi.
SERAFIEL: O čovječe…
BARTOL: To je tako uzbudljivo.
JOFIEL: Znam. I Bog ima poseban zadatak za nas.
SERAFIEL: Kakav?
JOFIEL: Tamo su pastiri na polju izvan Betlehema. Bog želi da im javimo da je Isus rođen.
SERAFIEL: Šalje jednog od nas da im to javi?
JOFIEL: Ne jednog, šalje čitavo mnoštvo. Imam trideset minuta da sastavim zbor. Trebam pjevače.
SERAFIEL/BARTOL: PJEVAČE???
JOFIEL: Puno pjevača. Imate li kojeg? Uzet ću svakog kojeg mi ponudite.

Serafiel gleda sumnjičavo u Bartola. Bartol je sav sretan i ima osmjeh na licu. Spreman je za poći. Treba samo dozvolu nadglednika.

SERAFIEL: U redu, možeš ići.

Bartol skoči od radosti.

BARTOL: Tooo!!!
SERAFIEL: Ovo je tvoj veliki dan, Bartole. Uživaj. Ovo je veliki dan za sve nas. Vrijeme je za slavlje. Zato idi dolje na zemlju i slavi.
BARTOL: O hvala ti Serafiele. Neću te iznevjeriti. (Vrišti) RADUJTE SE NARODI KAD ČUJETE GLAS…

Bartol nastavi pjevati dok odlazi. Jofiel drži uši začepljene i zabrinut je zbog groznog pjevanja.

JOFIEL: Bit će sve u redu. Sigurno će ga ostali anđeli nadglasati. Neće se on čuti.

Jofiel odlazi.

ČETVRTI ČIN

Bartol sjedi za stolom i jede grickalice. Ovo je prvi put da ga vidimo nesretna. Serafina i Daniel ulaze i pridružuju mu se za stolom. Bartol izgleda zabrinuto.

SERAFINA: Dobro jutro, Bartole.
BARTOL: Jutro.
DANIEL: Nije li predivan dan?
BARTOL: Dap
SERAFINA: Lijepo je vidjeti. Nisam te viđala zadnje vrijeme.

Bartol samo nastavlja jesti. Ne odgovara.

DANIEL: Mislili smo da bi bilo zabavno kasnije nešto zajedno raditi. Hoćeš li s nama?
BARTOL: Što ćete raditi?
DANIEL: Mislio sam da igramo anđeoski alias.
SERAFINA: Što je to anđeoski alias?
DANIEL: To je kao običan alias, samo što ga igraju anđeli.
SERAFINA: Kreativno.

Bartol samo nastavlja jesti.

DANIEL: Ako to ne želiš možemo igrati anđeoski uno ili anđele ne ljuti se.
BARTOL: Neda mi se ništa raditi.
SERAFINA: Što nije u redu, Bartole? Mi smo tvoji prijatelji, možeš nam reći.
BARTOL: Shvatio sam da sam užasa pjevač.
SERAFINA: Da si što?
BARTOL: Volim pjevati i uvijek sam mislio da sam dobar u tome. A sad vidim da svaki put kad otvorim usta i počnem pjevati (vrišti) RADUJTE SE NARODI… ljude zabole uši. i anđele isto.
DANIEL: Bartole, smiješan si.
BARTOL: Znači ti misliš da pjevam dobro?
DANIEL: Pa i ne baš…

Bartol tužno uzdiše.
SERAFINA: Daniele!!
DANIEL: Pa pitao je. Neću mu valjda lagati. Ja sam anđeo…
BARTOL: U redu je. Želim da mi kaže istinu. Samo ne znam što da radim sad kad sam shvatio da grozno pjevam. Sve što sam ikad želio biti je biti pjevač. Dati hvalu Bogu pjesmom. Sad kad to više nemam, nemam ništa s čim bih hvalio Boga.
SERAFINA: Bartole, to je potpuna besmislica. Imaš toliko toga za ponuditi Bogu.
BARTOL: Ma da, to samo tako kažeš.
SERAFINA: Nije istina. Imaš svoj entuzijazam. Anđeli vole biti u tvojoj blizini jer uvijek vidiš dobro u ljudima i situacijama. Ohrabruješ sve koji dođu u kontakt s tobom.
BARTOL: Pa?
SERAFINA: Pa to je rijedak talent. Ne može to svatko.
DANIEL: I ti si vrijedan radnik.
BARTOL: Jesam?
DANIEL: Naravno. Vidio sam tvoj popis zadataka. Uvijek imaš barem duplo više zadataka nego mi ostali. Daju ti toliko puno jer vrijedno radiš. I nikad se ne žališ na sve što moraš učiniti.
SERAFINA: I tako si duhovit. Uvijek nas sve nasmijavaš.
BARTOL: Ja sam duhovit?
DANIEL: Definitivno. Sjećaš li se vica koji si nekidan ispričao u sobi za odmor? Gabrijelu je voda izašla kroz nos od smijeha.
BARTOL: Hvala vam na ovome. Izgleda da imam talenata kojima mogu častiti Boga.
SERAFINA: Ima još nešto s čim možeš dati hvalu Bogu.
BARTOL: Što?
SERAFINA: Tvoje pjevanje.
BARTOL. Jeste li vi mene čuli maloprije? Pjevam kao da mi je slon stao na nogu.
DANIEL: Da, ali mi ne moramo biti najbolji u nečemu da bi dali hvalu Bogu. Bog se proslavlja kad mu dajemo cijeloga sebe s otvorenim srcem.
BARTOL: Znači čak i moje grozno pjevanje može hvaliti Boga?
SERAFINA: Sve dok to činiš kako bi slavio Njega.
BARTOL (pjeva užasno): RADUJTE SE NARODI KAD ČUJETE GLAS…

Serafina i Daniel zagrle Bartola i izlazeći s pozornice pjevaju jednako grozno kao i on.

KRAJ!

Komentiraj