Šest mudrih navika dobroga slušanja

Vrlo je česta predrasuda da je dobro slušanje isto što i “pristojno” slušanje, da je sramota pitati kad ti nešto nije jasno i prekinuti sugovornika kad zabrazdi i na asertivan ga način zamoliti da se vrati na temu ili da skrati. Dobro slušanje je asertivno, a ne “pristojno”. Samo narcisoidnim tipovima bitno je da u komunikaciji slušaju sami sebe. Normalni se ljudi u komunikaciji fokusiraju na SUGOVORNIKA. Sugovornik je najvažnija osoba u komunikaciji: on je taj od koga očekujem nešto novo što želim čuti, on je taj tko mi je potreban želim li razmijeniti misli.  Međutim, najodgovornija osoba za uspješnu komunikaciju nije moj sugovornik, nego osoba koja se zove JA!  JA sam kriva ako obeshrabrim ili ne pomognem sugovorniku koji itekako ima što reći, ali ga je slomila i ukočila trema ili nelagoda, pa na kraju ne kaže ništa. (…)  JA sam uvijek i u svakoj prilici odgovorna za dobru komunikaciju i za dobro slušanje.
Evo šest kratkih i korisnih savjeta za dobro slušanje. Dakako, moglo bi ih se nabrojati još, ali mislim da su ovih šest ipak najvažniji.10380866_10202517140705539_1741884135805023252_o

Dinka Juričić / Facebook grupa Kako motivirati učenike

Oglasi

Komentiraj

